Kérdőív az információról

Kedves Tanuló! Kedves Kolléga!

 

Biztosan nem mondok újat azzal, hogy az emberek nem egyformák, így természetesen sokféleképpen gondolkodnak.

E vizsgálat keretében azt kutatom, hogy az emberek hogyan gondolkodnak az információról.

Arra kérlek, hogy az alábbi kérdőív kitöltésével oszd meg velem véleményed, és ezzel segítsd kutatásomat és az oktatás fejlesztését.

Amennyiben hallgatóként töltöd ki, kérem, hogy nevedet írd be, hogy az egyéni értékelést elkészíthessem számodra. Amennyiben a kitöltött adatok név nélküli kutatási felhasználásához nem járulsz hozzá, jelezd és törlöm válaszaidat az adatbázisól.

 

A kérdőív 88 állításból áll, amiről el kell döntened, mennyire értesz vele egyet. Ez összesen max. 20-25 percet vesz igénybe.

 

Nagyon köszönöm, hogy kitöltöd!

Dömsödy Andrea

 

Háttéradatok

Nem kötelező megadni! ------- Ha viszont szeretnél személyre szóló visszajelzést, tudnom kell az e-mail címed. A kutatáshoz magához nincsen szükség erre az adatra, így nem is fogom másra használni.

A listát lenyitva válaszd ki mely megyében laksz!

A lenyiló listából válaszd ki a rád legjobban jellemzőt!

Nyisd le a listát és válaszd ki a megfelelőt! Vigyázat, a felsőoktatási évek a lista végén vannak! Pl.: 1. éves

A lenyíló listából válaszd ki azt, amelyik a legközelebb áll az átlagodhoz!

Feladat

Képzeld el, hogy be kell mutatnod egy kiselőadásban, hogy milyen volt a gyerekek élete IV. Béla király udvarában. És meg kell válaszolnod azt a kérdést, hogy mi volt a legnehezebb az életükben.
(Minden állítással kapcsolatban válaszolnod kell, hogy be tudd küldeni a kérdőívet.)

egyáltalán nem értek egyetcsak kis részben értek egyetegyet is értek, meg nem isnagy részével egyet értekteljesen egyetértek
A feladathoz tartozó minden részkérdést sorra kell venni és egyesével megválaszolni.
A feladathoz messzebbről kell közelíteni. Tájékozódni kell a korszak politikájáról és a gyerekek életéről más királyok udvarában ...
A neves, híres szerzők, szakemberek műveiben biztosan használható információkat találhatok, így elsősorban azokat kell felkutatni.
Az információ csak akkor hasznos, ha közvetlenül IV. Béla király udvaráról szól.
Meg kell keresni a témával kapcsolatos legkorábban megjelent műveket, mert azokra érdemes építeni a munkát.
Arra kell törekedni, hogy minden a témához kapcsolódó információt megtaláljunk, összegyűjtsünk.
Az elfogult információk használhatatlanok. Vagyis, ha a szerző nagyon pozitívan vagy nagyon negatívan ír IV. Béláról és udvaráról, akkor az a mű nem használható.
Az eredeti, korabeli források az igazán fontosak, így elsősorban azokat kell megtalálni.
Elsődleges feladat, hogy találjak egy olyan művet, amiben benne van, hogy mi volt a legrosszabb a gyerekeknek akkoriban.
Az igazán fontos információ az, ami új szempontokat, ötleteket ad a kiselőadáshoz.
Az információ független a használótól. Egy konkrét információ mindenki számára ugyanazt jelenti.
Az információ tartalma fontosabb, mint hogy ki írta, kitől származik.
Azért kell a feladathoz információt keresni, hogy bele tudjam magam képzelni a gyerekek helyzetébe, hogy minél jobban megértsem helyzetüket és a feladatot.
Azért kell a feladathoz információt keresni, hogy legyenek adatok, amikre hivatkozhatok, amiket elmondhatok a kiselőadásban.
Azért kell a feladathoz információt keresni, hogy minél több szempontból mutathassam be a gyerekek életét.
Már az információkeresés közben is nagyon sokat fogok tanulni IV. Béla koráról.
Az információkeresésben az a lényeg, hogy minél több információt találjak meg a témában.
Az információkeresésnek van egy tökéletes lépéssora, amit ha követek, biztosan jó eredményre jutok.
Az információkeresést csak akkor lehet abbahagyni, ha a témát minden szempontból körbejártuk, elemeztük.
Fontos, hogy az információkat mások javára használjam, mások is tanuljanak a kiselőadásomból.
Ha az információnak egy kicsi köze is van IV. Béla udvarához vagy a gyerekek életmódjához, akkor fel kell használni.
Ha sok információt találtunk, akkor nem kell mindent megkeresni.
Ha tudok valamilyen választ adni a kérdésre a talált információk alapján, akkor készen vagyok a feladattal.
Ha nem találok több információt, akkor abba kell, hagyni a keresést.
Ha sok információt találunk, akkor muszáj válogatni, nem kell mindent felhasználni.
Információból annyit szabad összegyűjteni, amennyit egyben átlátunk.
A túl sok információ összezavar.
Ki kell alakítani a témával kapcsolatban a saját véleményemet.
Nagyon fontos, hogy a legjobb forrásokat, dokumentumokat, könyveket használjuk fel.
Nagyon fontos, hogy a technikát, a számítógépet jól kezeljük.
Nagyon fontos, hogy rendszerezzük az összegyűjtött információkat.
Az információkeresés önmagában is tanulás.
Nem szabad az információkeresésre túl sok időt fordítani.
Először meg kell keresni az összes használható információt, majd neki lehet állni a feladat megoldásának.
A feladat megoldása közben folyamatosan kell keresni az új információkat, mert mindig merülhetnek fel kérdések.
Véleményed a könyvtárakról

A könyvtárakról is sokféleképpen lehet gondolkodni.

egyáltalán nem értek egyetcsak kis részben értek egyetegyet is értek, meg nem isnagy részével egyet értekteljesen egyetértek
A könyvár elsősorban az értelmiségieknek, az iskolázott embereknek való vagy azoknak akik tudósok akarnak lenni.
A könyvtár a strébereknek való.
A könyvtárhasználóknak lehetőséget kell adni arra, hogy befolyásolják, hogy egy könyvtárba mit vesznek meg a könyvtárosok.
A könyvtárak feladata, hogy az információkat rendszerezve szolgáltassák attól függetlenül, hogy eredetileg hol jelentek meg.
A könyvtárakba elsősorban a népszerű műveket kell megvenni, azokat, amiket sokan keresnek.
A könyvtárakban csak tartalmilag értékes műveket kellene gyűjteni.
A könyvtárakban minden információnak meg kellene lennie.
A könyvtáraknak biztosítaniuk kell, hogy a hátrányos helyzetűek (pl.: szegények) is olvashassanak, tanulhassanak.
A könyvtáraknak jelentős szerepük kell, hogy legyen az interneten való információszolgáltatásban.
A könyvtárba elsősorban az olvasni szeretők járnak.
A könyvtárba való beiratkozásnak ingyenesnek kellene lennie.
A könyvtárban fontos, hogy ne csak könyvek legyenek, hanem más dokumentumtípusok is (CD, videó, net ...).
A könyvtárban fontos, hogy sokféle szolgáltatás és program is legyen.
A könyvtárban fontosabbak a könyvek, mint az egyéb dokumentumtípusok (CD, videó, net ...).
A könyvtárban nagy a választék, így mindenki megtalálja, ami érdekli.
A könyvtárban nagy a választék, így mindenről széles körűen tudunk tájékozódni.
A könyvtárnak egyfajta klubként, beszélgető, találkozóhelyként is kell működnie.
A könyvtárnak/könyvtárosnak melegedőként, lelki támaszként is kell működnie.
A könyvtárosnak terelnie kell az olvasókat az értékesebb művek felé.
A könyvtárosoknak a beszerzés során nem szabadna az értékek mentén dönteniük a beszerzésről, mindenfélét be kellene szerezniük.
A könyvtárosoknak nem szabad befolyásolni, hogy az olvasó mit olvasson.
A könyvtárra úgy tekintek, mint a tudós könyvek tárára.
A könyvtárra úgy tekintek, mint egy ingyenes könyvesboltra.
Az is ugyanolyan könyvtárhasználó, aki csak az interneten használja a könyvtári szolgáltatásokat (katalógus ...).
A könyvtárban fontos, hogy csend legyen.
Meg kellene szervezni, hogy a könyvtárakban az emberek egymásnak is ajánlhassanak műveket, megoszthassák saját írásaikat, véleményüket.
A könyvtár elsősorban azoknak való, akik tanulni akarnak.
Véleményed az internetről

Az internetről is sokféleképpen lehet gondolkodni.

egyáltalán nem értek egyetcsak kis részben értek egyetegyet is értek, meg nem isnagy részével egyet értekteljesen egyetértek
Az internet demokratikusabbá teszi a világot.
Az internet egy jó eszköz arra, hogy beszélgessünk, levelezhessünk ismerőseinkkel.
Az internet számomra egy jó szórakozás, sok játékkal, zenével, filmmel és érdekességgel.
Az interneten minden információ elérhető.
Az internetet ellenőrizni kellene, hogy csak értékes, megbízható információk kerülhessenek be.
Az internetet magam is alakíthatom.
Minden embernek kellene, hogy legyen honlapja, blogja.
Minden intézménynek, cégnek kellene, hogy legyen honlapja az interneten.
Nagyon jó, hogy az interneten mindenki megmutathatja magát, megoszthatja fotóit, véleményét, életét.
Nem tudnám elképzelni az életet internet nélkül.
Az igazán modern ember mindent az Interneten csinál.
Az új technika, az internet bekapcsolása az oktatásba minőségi ugrást hoz.
Az internet átalakítja a személyiségünket.
Az internet az emberiség ellen fog fordulni, mert kicsúszik az emberek irányítása alól.
Az internet az esélyegyenlőség megvalósításának eszköze. Csökkenti a társadalmi egyenlőtlenségeket.
Az internet csökkenti a társas kapcsolatainkat.
Az internet függővé tesz.
Az internet információhalmazok rendezetlen káosza.
Az internet javítja az információhoz való hozzáférés esélyeit.
Az internet veszélyes, tele van felesleges információval és szennyel.
Az interneten az emberek megoszthatják tudásukat, véleményüket másokkal, így alakíthatják a világot.
Az interneten bárki hozzáférhet az adatainkhoz.
Az interneten sok információ érhető el, így hatására az emberek műveltebbek, tájékozottabbak lesznek.
Az internetnek mindenki számára ingyenesnek kellene lennie.
Internethasználat nélkül ma már nem lehet sikeresnek lenni iskolában/munkában.
Ma már az internet mozgatja a világot.
Az itt látható "Submit" gomb segítségével küldhető be a kitöltött kérdőív.